تحقیق درباره بازاریابی گردشگری و شبکه های اجتماعی

دانلود پایان نامه

2
منبع: (نگارنده، 1394 )


4-6-24 بررسی تاثیر بازاریابی هوشمند در گردشگری بین المللی و داخلی
طبق نظر پاسخ گویان بازاریابی هوشمند تاثیر فراوانی بر هر دو مدل گردشگری بین المللی و داخلی دارد و این نشان دهنده اهمیت بازریابی هوشنمد در صنعت رو به رشد گردشگری ایرانمی باشد و مدیران آژانس ها می بایست به صورت حرفه ای و کارآمد با این نوع بازاریابی برخورد کرده و از آن به عنوان روش نوین در بازریابی به صورت دیجیتال استفاده نمایند.
جدول شماره 4-28 جدول فراوانی میزان تاثیر بازاریابی هوشمند در گردشگری داخلی و بین المللی
بازاریابی هوشمند
فراوانی
بین المللی
33
داخلی
هر دو مورد
5
مجموع
39
منبع: (نگارنده، 1394 )
4-6-25 تحلیل نظرات و پیشنهادات ارایه شده در راستای توسعه بازاریابی و گردشگری هوشمند
شبکه‌های اجتماعی در شکل‌گیری اعتماد و کاهش ریسک تصمیم‌گیری کاربران خود برای انتخاب ایران به عنوان مقصد گردشگری تاثیرگذارند. با این وجود متولیان صنعت گردشگری کشور در بهره‌گیری از این ظرفیت برای مقابله با حجم انبوه تبلیغات منفی که عمدتا ایران را به عنوان یکی از مقاصد نا امن و پر ریسک گردشگری در جهان به تصویر می‌کشاند، ناموفق بوده‌اند. این در حالی است که جذب ارجاعات مثبت در خصوص سفر به ایران نظیر جاذبه‌های متنوع طبیعی، تاریخی و گونه‌های ویژه گردشگری همچون گردشگری سلامت، می‌تواند به عنوان بهترین و کم‌هزینه‌ترین ابزار تبلیغاتی و روابط عمومی در سطح کلان در برابر حجم تبلیغات منفی علیه کشور مورد استفاده قرار گیرد. در سطح بنگاه، مدیران دفاتر خدمات گردشگری می‌توانند از طریق برقراری ارتباطات پایدار با مشتریان خود، آنها را به درج تجارب و نظرات خود از سفر به ایران در شبکه‌های اجتماعی ترغیب کنند. ترکیب بهره‌گیری از پایگاه‌های اینترنتی مستقل و شبکه‌های اجتماعی از سوی دفاتر خدمات گردشگری و ترغیب مشتریان خارجی برای درج نظرات خود می‌تواند به ایجاد سطح قابل توجهی از هم‌افزایی در عرصه بازاریابی گردشگری بی انجامد و ریسک گردشگران خارجی را در انتخاب یک دفتر خدماتی مشخص به عنوان سرویس‌دهنده در مقصد کاهش دهد؛ امری که در نهایت منجر به افزایش قصد سفر گردشگران و حضور تعداد بیشتری از آنان در کشور خواهد شد و می‌تواند ایران را در دستیابی به اهداف تصریح شده در سیاست‌های گردشگری و قرار گرفتن در جایگاهی فراتر از وضعیت کنونی یاری کند. نه تنها شبکه های اجتماعی این خاصیت را دارند بلکه ارسال خبرنامه از اتفاقات ، سفرهای ویژه گردشگران به ایران . معرفی رویداد های ایران ، مناسبت ها ، فرهنگ مردم ایران از پوشش و غذا و مکانهای توریستی ایران نیز می تواند در معرفی ایران و جذب گردشگران ایرانی موثر باشد. استفاده از QR کد ها نیز به تسریع اطلاعات از طریق موبایل به مشتریان است که با تبدیل کردن اطلاعات و سایت های شرکت به کد های QR کد مخاطب تنها با خواندن کد از طریق موبایل می تواند در سریعترین زمان ممکن به خبر یا اطلاعات دست بیابد. بعد از این موارد بلاگ تاثیر بسزایی در جذب مشتری دارد. مخصوصا که بلاگ ها در جستجوی گوگل به خوبی یافت می شوند.

مطلب مرتبط :   دانلود مقاله مواد غذایی و رژیم غذایی

فصل پنجم
آزمون فرضیات، نتیجه گیری
و ارایه پیشنهادات

جستجو در سایت ما :