تحقیق درباره دسترسی به اطلاعات و موقعیت جغرافیایی

دانلود پایان نامه

آمارها نشان میدهد که فیس بوک با بیش از 400 میلیون نفر کاربر بعنوان بزرگترین شبکه اجتماعی در دنیا میباشد.
خبرنامه های الکترونیکی


خبرنامه های هستند که از طریق نامه و روزنامه های الکترونیکی و یا شرکت های بازاریابی و همچنین نرم افزارهای مربوطه برای اطلاع رسانی و بازاریابی به طور متوالی ارسال میگردد. بازاریابی از طریق نامه های الکترونیکی شامل تمامی اشکال بازاریابی هستند که میتواند نامه فروش ، روزنامه ، یک پیام پشتیبانی و یا حتی یک سوال باشد.
استفاده از کدهای QR:
رمزینه های QR مخفف عبارت Quick Responses به معنای پاسخ فوری هستند و این کدها امروزه به خوبی در عرصه های مختلف کسب و کار به کار می روند و نوعی بارکد دو بعدی هستند که می توان اطلاعات مورد نیاز را از طریق تلفن های همراه هوشمند استخراج کرد. با اسکن یک کد QR روی یک محصول خاص می توان اطلاعاتی از آن محصول را در اختیار کاربران قرار داد. این کدها تاثیر شگرفی در تبلیغات، بازاریابی و خدمات به مشتریان دارند، زیرا که حجم وسیعی از اطلاعات مناسب را در زمانی بسیار کوتاه در اختیار مصرف کنندگان قرار میدهند.
سیستم خبر خوانی یا RSS
این سیستم به افراد امکان می دهد تا از طریق تلفن های همراه خود از اخبار ها، وبلاگ ها و سایر اطلاعات مورد نیاز خود آگاهی یافته و افراد لازم نیست به وب سایت خاصی جهت دسترسی به اطلاعات مراجعه کنند، زیرا این سیستم شرایط آگاهی از اطلاعات را برای کاربران خود فراهم می آورد. بسیاری از آر اس اس ها به صورت رایگان بر روی اینترنت قرار دارند مانند گوگل ، مای یاهو و ….
وبلاگ های گردشگری:
این وبلاگ ها نمونه ای از خبرهای اینترنتی مانند روزنامه ها یا خاطرات شخصی میباشند که بیشتر بر روی وب سایت ها هستند و از طریق سیستم RSS توزیع می گردند. موضوع های این وبلاگ ها معمولا موضوعات عمومی مانند خاطرات سفر هستند. وبلاگ ها منابع مهم اطلاعاتی به خصوص برای گردشگران بین المللی به منظور دستیابی به اطلاعات، پیشنهادات و توصیه ها میباشند. همچنین خواندن اطلاعات و خاطرات وبلاگ ها میتواند باعث ترغیب گردشگران برای سفر به آن مناطق گردد.
در فصل بعد در مورد موقعیت جغرافیایی منطقه مورد مطالعه و جامعه آماری پرداخته می شود.
فصل سوم
خصوصیات منطقه مورد مطالعه
3-1مقدمه
در این فصل به مطالعه منطقه جغرافیایی ، آب و هوا، جمعیت ، آژانس ها و پراکندگی آژانس ها در مناطق تهران پرداخته می شود. تهران بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایران و مرکز استان تهران و شهرستان تهران است و بیست و پنجمین شهر پرجمعیّت جهان به شمار می‌آید. مساحت این شهر ۷۳۰ کیلومتر مربّع است. شهر تهران در ۵۱ درجه و ۲ دقیقه تا ۵۱ درجه و ۳۶ دقیقه طول شرقی و ۳۵ درجه و ۳۴ دقیقه تا ۳۵ درجه و ۵۰ دقیقه عرض شمالی قرار گرفته‌است و ارتفاع آن از ۲۰۰۰ متر در مرتفع‌ترین نقاط شمال  تا ۱۲۰۰ متر در مرکز و ۱۰۵۰ متر در جنوب متغیّر است. تهران در بین دو وادی کوه و کویر و در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز گسترده شده‌است.
نقشه 3-1 : نقشه ایران
مطلب مرتبط :   الگوی دریافت مفهوم و یادگیری مشارکتی

جستجو در سایت ما :


منبع : سایت دانش شاپ
3-2 موقعیت جغرافیایی تهر ان:
استان تهران به مرکزیت شهر تهران، با وسعتی حدود ۱۸۸۱۴ کیلومتر مربع بین ۳۴ تا 36.5 درجه عرض شمالی و ۵۰ تا ۵۳ درجه طول شرقی واقع شده است. این استان از شمال به استان مازندران، از جنوب به استان قم، از جنوب غرب به استان مرکزی، از غرب به قزوین و از شرق به استان سمنان محدود است.
نقشه 3-2 : نقشه تهران
منبع : مرکز آمار ایران، 1390
استان تهران در دامنه جنوبی بخش مرکزی رشته کوه‌های البرز قرار دارد. این استان از ارتفاعات بلند، زمین‌های مرتفع و زمین‌های نسبتاً پست و کم‌ارتفاع تشکیل شده است. استان تهران نسبت به سطح دریا در ارتفاع نسبتاً زیادی قرار گرفته است. در این استان ارتفاع زمین از شمال به جنوب کاهش می‌یابد به همین دلیل حتی در سطح شهر تهران نیز تفاوت ارتفاع در شمال شهر (میدان تجریش حدود 1300 متر) و جنوب شهر (میدان راه آهن حدود 1100 متر)، محسوس است. این دو میدان حدود 15 کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند و در این فاصله حدود 200 متر از ارتفاع کاسته می‌شود. به طور کلی میان بلندترین نقاط مرتفع استان تا پایین‌ترین نقاط آن حدود 3000 متر اختلاف ارتفاع وجود دارد که در تغییر دما و رطوبت در سطح استان بسیار مؤثر است.