تحقیق درباره شبکه جهانی اینترنت و رسانه های اجتماعی

دانلود پایان نامه

ابزارهای گردشگری هوشمند


مجموعه ای از نرم افزارهای کاربردی و سخت افزارهای هوشمند می باشند که عمدتا شامل :

برنامه های کاربردی گوشی ها یا تلفن های هوشمند
طبق تعریف دانشنامه علمولوژی اسمارت فون یا تلفن هوشمند وسیله ای است که به غیر از قابلیت تلفن زدن، ویژگی ها و کارایی هایی به آن اضافه شده که قبلاً فقط با کامپیوترها و پی دی ای ها انجام می شد. از این کارها می توان به اجرا و ویرایش فایل های آفیس اشاره کرد.برخی از ویژگی های تلفن هوشمند یا اسمارت فون ها بصورت زیر میباشد.
سیستم عامل:
مهمترین عاملی است که باعث تمایز و هوشمندی این تلفن ها میگردد و برای اجرای برنامه های کاربردی موجود در گوشی ها مورد استفاده قرار میگیرد.
برنامه های کاربردی:
نرم افزارهای موجود در گوشی های هوشمند هستند و امکان دسترسی آسان به اطلاعات را فراهم میکنند.
دسترسی به اینترنت:
این گوشی ها هوشمند دارای قابلیت بالا در دسترسی به اینترنت پر سرعت از طریق شبکه های سلولی و وای فای هستند.
صفحه کلید Qwerty:
معمولا تلفن های هوشمند دارای صفحه کلید کامل Qwerty هستند که چیدمان صفحه کلیدشان همانند صحفه کلید کامپیوتر میباشد.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی، نسل جدیدی از وب سایت ها هستند که مورد توجه کاربران شبکه جهانی اینترنت قرار گرفته اند. این سایت ها بر پایه تشکیل اجتماعات آنلاین فعالیت میکنند و گروهی از کاربران با ویژگی خاصی را گرد هم می آورند. شبکه های اجتماعی را مدلی از رسانه های اجتماعی می دانند که امکان دست یابی به شیوه های نوین برقراری ارتباط و به اشتراک گذاری محتوی را دسترس کاربران اینترنت قرار می دهد. سایت six degree نخستین شبکه اجتماعی بود که در سال 1997 راه اندازی شد و به کاربرانش اجازه میداد که برای خودشان پروفایل بسازند و لیستی از دوستان خود را تهیه کنند، هرچند این تجربه موفقیت آمیزی نبود و بعد از سه سال بسته شد.

مطلب مرتبط :   منبع تحقیق درمورد معیارهای ارزیابی و روش ترکیبی

جستجو در سایت ما :


استقبال از شبکه های اجتماعی از این رو است که کاربران اینترنتی می توانند برای بسیاری از نیازهای خود در وب سایت ها، پاسخ های مناسب و آنلاین دریافت کنند. اهمیت استفاد از رسانه های اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست. نادیده گرفتن این مورد در عصر تکنولوژی و ارتباطات و همچنین ابزارهای به معنای حذف از یک بازار رقابتی گسترده است. به عنوان مثال بازاریابی چهره به چهره فقط نیمی از نبرد در یک نمایشگاه تجاری را به خود اختصاص می دهد علی رغم اینکه شرکت ها قبل، همزمان و پس از برگزاری یک رویداد می توانند با پست گذاشتن در رسانه های اجتماعی از قبیل فیس بوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس و غیره فعال باشند. شرکت های گردشگری می توانند پیش از برگزاری یک رویداد با اطلاع رسانی به مخاطبان خود تاریخ و محل و زمان آنرا اعلام کنند و با ایجاد پست ها در وبلاگ یا یک نمودار اینفوگرافیک، برنامه خود را اعلام کنند. به این ترتیب شهرت و آوازه ای به دست خواهند آورد .نمونه ای از این وب سایتها عبارتند از :
اورکات
های فایو
فیس بوک
لینکداین
توییتر