پایان نامه با کلمات کلیدی صنایع دستی، در بازارهای جهانی، فرهنگ سازی

3-4-1 نقش بسته بندی در جامعه
بسته بندی به محافظی اطلاق می شود که به کمک آن سلامت کالای بسته بندی شده پس از تولید تا مرحله مصرف حفظ می شود. بسته بندی افزون بر این حفاظت، نقش دیگری نیز بر عهده دارد و آن شناساندن کالا به خریدار است. بسته بندی مانند پل ارتباطی میان خریدار و کالاست که به وسیله نمایش مناسب و جذاب کالا به آن شخصیت می دهد. صنایع بسته بندی، وظیفه بزرگی را در ماندگاری، حفاظت، نگهداری، سهولت و دوام طی حمل و نقل و انتقال کلیه محصولات به عهده دارند. در ضمن، بسته بندی مناسب و شکیل در بازاریابی و جلب رضایت مشتری نقش بسزایی ایفا می کند که این موضوع هم در بازار داخلی و هم در امر صادرات از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
4-4-1 نقش بسته بندی در صادرات
1-4-4-1 بسته بندی نا مطلوب آفت اعتبار کالای ایرانی در بازار جهانی
یک بسته‌بندی شکیل و کارآمد می‌تواند نبض بازار جهانی را در دست بگیرد؛ محصولی که با هزینه و رنج بسیار در کشور تولید می‌شود باید بسته‌بندی مطلوب و جذابی داشته باشد تا به مقصد برسد و در بازارهای جهانی شهرت کسب کند، امابسته‌بندی زیرمجموعه هنر بازاریابی است که نشانگر رشد ساختار تولید و بازار هر کشوری به شمار می‌رود، از این رو بسته بندی نامطلوب آفت اعتبار کالای ایرانی در بازارهای جهانی شده است. بسته بندی محصولات راز طلایی رشد صادرات غیرنفتی محسوب می‌شود، عمده محصولات به دلیل نامطلوب بودن فرآوری و بسته‌بندی نه تنها با عرضه‌ فله‌ای ارزآوری‌شان کاهش یافته بلکه روز به روز جایگاه صادراتی خود را در بازارهای جهانی از دست می‌دهند و با نام و برند کشورهای دیگر در بازار جهانی عرضه می‌شوند.
2-4-4-1 بایدها و نباید ها در بسته بندی صادراتی
ویژگیهای تاثیر گذار در یک بسته بندی برای جلب نظر مشتریان و همچنین راحتی مصرف کننده و متمایز در بین بسته بندی های صادراتی می تواند در بازاریابی کالاها مفید باشد. به فیزیک ز یبای آن، مقاومت بسته بندی، هندسه بسته بندی، درج اطلاعات دقیق بر روی بسته و مشخصات آن توجه زیادی باید کرد، این مسئله در جهت آشنائی بیشتر مردم با آن کالا و بالا رفتن فروش و رضایت مشتری کمک به سزائی می نماید.
3-4-4-1 ویژگیهایی که در یک بسته بندی صادراتی باید رعایت شود
شکل هندسی مناسب برای حداقل فضای اشغالی در زمان چیدمان
کاهش هزینه های بسته بندی و حمل و نقل در حد امکان
چند منظوره بودن بسته و قابلیت مصرف بسته برای مصارف دیگر و دفعات بیشتر
توجه به بسته بندی های مشابه رقیب در بازار
استفاده بهینه از فضا و کاهش حجم بعد از مصرف
توجه به حفاظت کالا
توجه به عرف و آداب و رسوم جامعه و فرهنگ و الگوی مصرف مشتریان
هماهنگی فرم و رنگ در بسته بندی های صادراتی با محصول
4-4-4-1 وفاداری مشتریان به نام تجاری محصول
وفاداری مشتریان، امروزه، کلید موفقیت تجاری محسوب می شود. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا می رود. درک بازار با برنامه ریزی و اتخاذ استراتژی های مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و افزایش نرخ وفاداری آنها، منافع بلندمدت برای بنگاه های اقتصادی به وجود می آورد. با پیشرفت فناوری و رقابتی تر شدن شرایط بازار در بخش های مختلف تولیدی و خدماتی، مشتری وفادار به عنوان سرمایه اصلی محسوب می شود.
نام های تجاری از زمره با ارزش ترین دارایی ها محسوب می شوند که باعث افزوده شدن ارزش نهایی محصول می شوند و در حال نفوذ به زندگی شخصی افراد هستند و ممکن است ارزش ها، اعتقادات، سیاست ها و حتی افراد را تحت تأثیر قرار دهند. اهمیت ایجاد و حفظ وفاداری مشتری، تبدیل به تمرکز اصلی در بازاریابی شده است. سطح بالای وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث ایجاد یک سری مزیت های رقابتی و تأثیر مثبت بر افزایش درآمد نام تجاری و کاهش هزینه های بازاریابی می گردد. 5-4-4-1 نقش بسته بندی در محیط
1-5-4-4-1 حفظ و نگهداری کالا
حفظ و نگه داری کالا یکی از مهمترین خواص بسته بندی است و باعث حفظ کالای داخل آن می شود تا سالم به دست مصرف کننده برسد.
2-5-4-4-1 جذابیت و زیبایی
جزو عوامل تبلیغاتی دربسته بندی می باشد و باعث جلب توجه مشتری می شود و شخص را به خرید تشویق می کند و این باعث بالارفتن عرضه و تقاضا می شود و نیز اقتصاد را تقویت می کند.
3-5-4-4-1 جلب توجه مشتری
جزء مراحل اولیه تأثیر گذاری و باعث می شود که یک بسته در میان بسته های دیگر خود را بیشتر نشان دهند.
4-5-4-4-1 ایجاد علاقه
بعد از جلب توجه باعث می شود که شخص نسبت به آن بسته احساس علاقه کند.
5-5-4-4-1 ایجاد تمایل به خرید 
شخص بعد از ایجاد علاقه، تمایل به خرید پیدا میکند و سعی به خرید آن بسته می کند و فکر می کند به آن احتیاج دارد و تمای ل خود را حس می کند.
6-5-4-4-1 تحقق عمل خرید
در نهایت عمل خرید که مهمترین است تحقق پیدا می کند و بسته موفق میشود.
7-5-4-4-1 ارضای خواسته مشتری
بعد از عمل خرید کار پایانی ارضاء خواسته مشتری است.
6-4-4-1 عناصر اصلی در بسته بندی
1-طراحی بسته بندی 
2-هدایت دادن به بسته 
3-رنگ ها 
4-شکل
7-4-4-1معادن فیروزه دنیا
1-7-4-4-1 ایران
مهمترین معدن فیروزه ایران،درشمالشرق ایران ودرنیشابورواقع است که یکى از قدیمى ترین معادن دنیا مى باشد . دردیگرنقاط ایران،ازجمله دامغان،کرمان و …….نیزمعادنى وجوددارد .برای هرایرانی نام فیروزه تداعی‌گر معدن فیروزه نیشابور است معدنی که پس از 7 هزارسال هنوز چراغی روشن دارد قدیمی‌ترین تراش از فیروزه معدن نیشابور مجسمه‌ای به شکل یک گوساله است که حدود 7 هزار سال قدمت داشته و هم‌اکنون در موزه ایران باستان نگهداری می‌شود. فیروزه ایرانی در دنیا آنچنان شناخته شده است که برای سنجش کیفیت سایر فیروزه‌ها این سنگ قیمتی کشور به‌عنوان مقیاس به کار گرفته می‌شود. معدن فیروزه نیشابور در 45 کیلومتری شمال غرب این شهرستان در جاده قدیم سبزوار و در روستایی به نام «معدن» قرار گرفته است. با وجود گذشت هزاران سال از استخراج این معدن هنوز به‌رغم توسعه علم اکتشاف در ایران اکتشاف معدن فیروزه نیشابور همچنان مسکوت مانده و عملا اقدامی انجام نشده است. این معدن از گذشته توسط بومی‌های منطقه به استخراج رسیده وروش استخراج نیز سینه به سینه در اختیار اهالی روستای معدن قرار گرفته است.
◄   معدن فیروزه نیشابور :
معدن فیروزه نیشابور در مقطع لاوهای ناحیه جنوب غار آبدارکوه رئیس از جنوب به شمال است.قسمت اعظم فیروزه که تاکنون استخراج شده از این واحد است و به‌علاوه این واحد شدیدا تحت تاثیر فرسایش سطحی سوپرژن5 قرار گرفته است و مقدار آنیک6 تا 3 درصد است. در بعضی مناطق فیروزه جانشین آپاتیت شده و همچنین درداخل فیروزه رگچه‌ها و دانه‌های پیریت و آلونیت دیده می‌شوندیکی از عوامل کنترل‌کننده فرسایش و کانی‌سازی تکتونیک ناحیه است.
تجمع مینرالیزاسیون7 فیروزه معمولا در سنگ‌های سیاه درون‌گیر و در مجاورت زون‌های دگرسانی صورت می‌گیرد. تصویر 1-4 مسیرهای دسترسی به معدن فیروزه نیشابور
◄   معدن فیروزه باغو :
این معدن در فاصله 130 کیلومتری دامغان قرار گرفته است. در این معدن فیروزه بیشتر در مجاورت گرانودیوریت8 ایجاد شده که سنگ مزبور را می‌توان یک سنگ منبع کانی‌سازی فیروزه شناخت. همچنین آپلیت9 های مربوط به گرانودیوریت محتوی دانه‌های پراکنده فیروزه بوده و به‌علاوه مجاور این آپلیت ها دارای فیروزه هستند. دانه‌ها و رگچه‌های فیروزه در ناحیه‌ای از توده آذرین درونی که به‌شدت شسته شده و عمل کائولینیتیزاسیون در آن انجام گرفته به‌وجود آمدهاست.
◄   فیروزه عبدالله گیو :
سنگ میزبان فیروزه عبدالله گیو همانند فیروزه نیشابور شامل مجموعه‌ای ازسنگ‌های آذر آواری نظیر تراکیت، تراکیت آندزیت است.
مجموعه سنگ‌ها تحت تاثیر فازهای تکتونیکی مختلف قرار گرفته و معمولا چنین نواحی با شدت خردشدگی بالا، بیشترین تمرکزکانی‌سازی را در خود جای می‌دهند. بر این اساس این ساختارهای تکنوتیکی به‌عنوان یکی از عوامل کنترل‌کننده کانی‌سازی فیروزه مطرح هستند. 2-7-4-4-1 امریکا
       معادن فیروزه آمریکایى ،در بیابان هاى جنوب غرب آمریکا گسترش داشته ،مهمترین آنها معادن نوادا و آریزونا و نیو مکزیکو مى باشد .فیروزه هاى این معدن داراى تنوع رنگ از آبى تا سبز و طرح هاى مختلفى در ماتریکس مى باشد.
◄   معدن جواهر آبی :
معدن جواهر آبی در نزدیکی کوهستان باتل،گونه مهمی از فیروزه راتولید می‌کند که از آبی تند تا سبز تیره که با یک شدت با هم ترکیب شده‌اندو به‌طور نامنظم در ماتریکسی پراکنده‌اند. هنگامی‌که دیگر معادن موجوددر نوادا، که دارای همان نام معدن جواهر آبی کوهستان باتل بوده و حدودا درسال 1934 تولید خود را آغاز کردند، امروزه بسته هستند، محصول فیروزه معدن جواهر آبی بسیار ارزشمند است. زیرا بسیار خوشرنگ و سخت بوده و همچنین برای کلکسیونرها نیز بسیار مطلوب است.
◄   معدن کاندلاریا:
معدن کاندلاریا یک معدن کوچک در ایالت نوادا است. این معدن سنگ‌هایی درابعاد بسیار کوچک تولید می‌کند و تنها در بعضی مواقع از سال فعال است. دراین معدن یک سنگ با کیفیت فیروزه به رنگ آبی تیره با تناوبی از سیاه وقهوه‌ای، همراه با ماتریکسی غیررگه‌ای است. فیروزه‌های استحصال شده از این معدن جذاب بوده ولی به‌دست آوردن آن تا حدودی مشکل است. زیرا در بسیاری اوقات، مقدار در دسترس این فیروزه اندک بوده و از این رو یکی از سنگ‌های بسیار مطرح برای کلکسیونی شدن است.
3-7-4-4-1افغانستان
چهار معدن مهم فیروزه این کشور یعنی معادن پنجشیر، یاقوت جگدلک، لعل بدخشان و نورستان بشکل غیر فنی استخراج شده به بازار هندوستان و مارکیت پاکستان بفروش می‌رسد. 2.گردآوری اطلاعات:
1-2 شناسایی سنگ فیروزه
بر اساس نوع، درصد ترکیبات و محل تشکیل رنگ‌هایی دارد که در طیف وسیعی از آبی کم رنگ تا آبی پر رنگ و سبز روشن و در مواردی سبز تیره نمودار می‌شود. جلای آن واکسی یا چینی و سختی آن 5 الی 6 است ک ه هر چه میزان آب در ساختمان آن افزایش یابد از سختی آن کاسته می‌شود. تصویر2-1 نمونه ای ازسنگ فیروزه
2-2 دسته بندی فیروزه از نظر سنگ
جزو سنگ های نیمه قیمتی است، ولی فیروزه عجمی درجه یک نیشابور قیمتش با برلیان برابری می کند. 3-2 تقسیم بندی فیروزه نیشابور
به صورت کلی تقسیم بندی های مختلفی برای فیروزه نیشابور می توان در نظر گرفت . این تقسیم بندی ها می تواند بر اساس خواص مختلفی از جمله رنگ ، خواص فیزیکی ، شکل ظاهری ، نحوه استخراج ، کیفیت و ارزش سنگخام فیروزه ، نوع و شکل فیروزه تراشیده و … باشد . در ادامه به تقسیم بندی های مختلف فیروزه اشاره خواهد شد .
1-3-2 انواع فیروزه نیشابور از نظر نوع ذخیره
به صورت کلی دو نوع ذخیره استخراجی در محدوده معدن فیروزه نیشابور وجود دارد . اول فیروزه موجود در رنگ بکر و دوم فیروزه پلاسری که در اصطلاح محلی به آن « فیروزه خاکی » گفته می شود . فیروزه خاکی به صورت عمده در بخش هایی از رسوبات ناحیه جنوبی معدن فیروزه یافت می شود . این رسوبات از گذشته های دور توسط افراد محلی جهت استحصال فیروزه سنگ جوری می گشته است . ولی امروز به دلایل مختلف از جمله رونق گیری معدن اصلی تقریباً استفاده از این]]>

Author: mitra6--javid

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *