جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۶ قرار است در سه کشور مختلف، ظرف ۳۸ روز انجام شود. فیفا برای برگزاری این تورنومنت جذاب فوتبالی برنامه ریزی فشرده‌ای داشته و فرمت برگزاری این جام نسبت به سایر جام‌های جهانی متفاوت است. طبیعی است که در چنین شرایطی سهمیه برخی قاره‌ها تغییر کنند. برای افرادی که به ورزش فوتبال علاقه دارند، کارشناسان مجله اینترنتی آسمونی محتوای جذابی گردآوری کرده اند. با ما همراه باشید تا شما را با جام جهانی پیش رو و ساختار آن بیشتر آشنا کنیم.

میزبانان جام جهانی ۲۰۲۶ کدام کشور (ها) هستند؟

این تورنومنت جذاب فوتبالی قرار در سه کشور شناخته شده حوزه کونکاکاف، یعنی آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار شود. آمریکا و مکزیک قبل از این هم سابقه میزبانی از رویداد معتبر ورزشی را داشته اند. اما سوالی که هنوز هم ذهن بسیاری از علاقه مندان به فوتبال را درگیر کرده است، نحوه برگزاری و بازه زمانی جام جهانی ۲۰۲۶ است. این مورد را نیز در ادامه زیر ذره بین خواهیم برد.

نحوه برگزاری جام جهانی ۲۰۲۶ و زمان برگزاری آن

طبق اعلام فیفا این تورنومنت قرار است در بازه زمانی ۳۸ روزه به صورت کاملا فشرده انجام شود. در جام جهانی ۲۰۲۶ قرار است ۴۸ تیم با هم رقابت کنند و درنهایت یک تیم این دستاورد را برای خود کند. نکته‌ای که در این باره باید متذکر شد این است که به دنبال افزایش تعداد تیم‌های شرکت کننده در این رویداد ورزشی، قطعا سهمیه برخی قاره‌ها افزایش خواهد یافت. البته که قراره اروپا احتمالا افزایش چندانی را تجربه نکند. اما قاره‌هایی مانند آسیا و آفریقا نمایندگان بیشتری را نسبت به دوره‌های پیش خواهند داشت. تا جایی که احتمالا تیم‌هایی مانند ازبکستان و یا عمان هم از آسیا بتوانند در این تورنومنت حاضر شوند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   حفاظت از خانه‌تان با درب ضد سرقت متناسب با آپارتمان‌ها

موقعیت تاریخی برای تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملّی کشورمان در دوره‌های ۱۹۷۸.۱۹۹۰، ۲۰۰۶.۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ این تورنومنت حضور داشته است. اما هرگز به دور بعدی صعود نکرده است. اما به دنبال افزایش تیم‌های جام جهانی به عدد ۴۸، احتمالا تیم‌های صعود کننده نیز بیشتر خواهند شد. بنابراین تیم ملّی ایران از بخت بیشتری برای صعود به دور بعد برخوردار می‌باشد. درصورتی که تیم ملّی کشورمان بتواند در دورز حذفی جام جهانی حضور پیدا کند، این یک اتفاق تاریخی خواهد بود. حتی اگر تیم ملّی کشورمان جز تیم‌های اوّل و دوّم هر گروه نباشد هم احتمال صعود وجود دارد. چرا که هشت تیم از بهترین تیم‌های سوم گروه‌های دوازده‌گانه به دور بعد صعود می‌کنند.