خرید کیف دوربین

 

شاید شما یک عکاس حرفه ای با دوربین های گران قیمت باشید یا شاید یک عکاس آماتور باشید. در هر صورت باید یک کیف راحت و راحت برای دوربین خود تهیه کنید که احتمالاً بسیار گران است تا از آسیب های احتمالی در امان بمانید. کوله پشتی های دوربین دار متعلق به گروه لوازم جانبی عکاس و فیلمبردار دیجی کالاست و طیف وسیعی از محصولات را ارائه می دهد. در ادامه در مورد کاربردهای مختلف و مدل های متعدد کیف دوربین موجود در دیجیکالا صحبت خواهیم کرد.

اپلیکیشن کیف دوربین

قبل از خرید کیف دوربین، باید بدانید که چه انتظاراتی از آن دارید و چه لوازم جانبی باید با خود حمل کند. کیف دوربین عکاسی اگرچه فضای داخلی محفظه بسیار مهم است، اما آنچه بر آن غالب است، قدرت ضربه است. ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما تمی که انتخاب می‌کنید روی خرید کیف دوربین نیز تأثیرگذار است. به عنوان مثال، اگر برای عکاسی از سوژه خود به تجهیزات نورپردازی نیاز دارید، باید یک کیف یا کوله پشتی بزرگ تهیه کنید. اگر یک عکاس ماجراجویی هستید، کیف دوربین شما باید بسیار بادوام، ضد آب و قادر به تحمل شرایط سخت محیطی باشد.

انواع کیف دوربین.

اکثر مردم با دیدن هزاران طرح و مدل کیف دوربین گیج می شوند و نمی توانند کیف مناسب را پیدا کنند. اندازه کیف دوربین بستگی به ابعاد دوربین، لنز و سایر لوازم جانبی دارد. بنابراین کیف دوربین را می توان به عنوان کیف دوربین بشکه ای، کیف دوشی برای دوربین، کیف دوربین ورزشی، کوله پشتی تک بند، کیف دوربین و … طبقه بندی کرد. نوع دیگری از مدل کیف دوربین است که به عکاس آزادی عمل بیشتری می دهد اما فضای او محدود است. نوع دیگری از کیف برای عکاسان حرفه ای طراحی شده است، بسیار بادوام است و فضای کافی برای حمل هر وسیله ای را در اختیار عکاس قرار می دهد. برخی از این مدل کیف ها دارای لایه فوم در داخل، دسته ها و چرخ های تاشو از دیگر ویژگی های کیف دوربین هارد کیس می باشد.

اگر در عکاسی تازه کار هستیم، باید بدانیم که نیازی به کیف های بزرگ دوربین حرفه ای و متناسب با طیف وسیعی از تجهیزات نداریم. باید سعی کنیم با توجه به کیفیت، قیمت کیف برایمان مقرون به صرفه باشد.

 

یک کوله پشتی دوربین دار با دو بند که می تواند انواع لنزها و حتی سه پایه و سایر لوازم جانبی مانند لپ تاپ، گوشی و تبلت را حمل کند، معمولا برای عکاسان حرفه ای، عکاسان طبیعت و افرادی که دائما برای عکاسی به سفر می روند، مناسب است. اگر نمی خواهیم از محل زندگی خود خیلی دور سفر کنیم و چند روز بمانیم، نیازی به خرید کیف دوربین دو بند نداریم.

 

کیف دوربین با یک بند می تواند هم برای عکاسان حرفه ای و هم برای عکاسان آماتور مناسب باشد. negahshop.com آنچه مشخص است این است که عکاسان حرفه ای معمولا می دانند که به چه کیفی نیاز دارند. در اینجا بیشتر به دنبال تهیه مقاله ای برای عکاسان مبتدی و علاقه مندان به عکاسی هستیم تا بتوانند کیف دوربین ایده آل خود را بدون آزمون و خطا و با هزینه های بالا تهیه کنند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   برگزیده ای از اصطلاحات کوچه بازاری ایرانی قسمت 120

 

اگر باتری، لنز و لوازم جانبی مانند کارت حافظه را با دوربین خود حمل می کنید، این کیف ها انتخاب خوبی برای کیف دوربین هستند. فضای زیاد و داشتن یک جداکننده برای اقلام فردی، این کیف ها را انتخاب خوبی از نظر کیفیت محافظت از وسایل شما می کند.

 

کیف دوربین هولستر یکی از کوچکترین کیف های دوربین موجود در بازار است که به لطف ابعاد کوچک و ارگونومی حرفه ای بسیار راحت و آسان حمل می شود.

 

اگر به عکاسی خیابانی که نیاز به واکنش سریع دارد علاقه دارید، کیف های بینی بهترین گزینه برای خرید کیف دوربین هستند.

 

دهانه ها برای دوربین لنز طراحی شده اند و می توانید دوربین خود را بدون نیاز به باز کردن لنز در آنها قرار دهید و در مواقعی که به سرعت نیاز دارید دوربین را نگه دارید. ig114.ir قابلیت تا کردن این کیف ها نیز به شما کمک می کند تا به سرعت در اطراف خود بچرخید. این کیف ها همچنین محافظ بسیار خوبی برای لنز شما خواهند بود. مطمئن باشید تنها چیزی که برای عکاسی خیابانی نیاز دارید یک کیف دوربین دستی است.

 

اما برای خرید کیف دوربین مناسب باید یک موضوع دیگر را در نظر بگیریم و آن اندازه لنزی است که روی دوربین خود استفاده می کنیم.

 

اگر از لنزهای 18 تا 155 استفاده می کنید، کیف های پوزه 20 سانتی متری کافی هستند. اما برای اینکه بتوانیم یک دوربین با لنزهای بزرگ مانند 135-18 را در کیف خود قرار دهیم، کیف های 25 سانتی متری برای لنزهای تله 25 به بالا بهتر است.

 

البته سایز و ابعاد کیف ها با افزایش ارتفاع بیشتر می شود و برای قرار دادن دوربین خود با لنزهای تله مشکلی نخواهیم داشت.

 

کیف دوربین گروهی شبیه کیف پوزه ای است که در زیر دوش قرار می گیرد. تفاوت آنها در شکل و کاربرد آنهاست. کیسه های خمیر معمولاً مکعبی شکل هستند. آنها جداکننده هایی برای نگهداری عینک و وسایل کوچکتر مانند شارژر و باتری دارند، اما فضای کمتری را نسبت به کوله پشتی های تک یا دو جداره اشغال می کنند. کیف دوربین اگر روزانه سفر می کنیم و برای عکاسی مسافت های کوتاهی را طی می کنیم این نوع کیف گزینه خوبی برای کار خرید کیف دوربین ماست.

 

در نهایت انتخاب ما تحت تاثیر قیمت کیف دوربین است. اگر همه موارد بالا را در نظر گرفته ایم و دو کیف با مشخصات مشابه و قیمت متفاوت انتخاب کرده ایم، بهتر است کیفی را انتخاب کنیم که کمترین قیمت را دارد. البته اگر مشکل مالی نداشته باشیم، قطعا هزینه های بیشتر کیفیت بهتری را برای ما به ارمغان می آورد.