برای لولههای به قطر ۲۵۰ الی ۶۰۰ میلیمتر عرض ترانشه را دو برابر قطر خارجی در لوله کاروگیت نظر می گیریم. لوله دوجداره کاروگیت فاضلابی با جداره داخلی مقاوم در برابر اسید و باز و جداره خارجی مقاوم در برابر فشار خارجی و بار ترافیکی بهترین نمونه لوله تولید شده می باشد. لوله کاروگیت جزو لوله هایی با سطح داخلی صاف و سطح بیرونی شیار دار است تا هم به راحتی مواد و سیالات از دورن آن عبور کند و هم فشار های ناشی از بار را از بیرون تحمل کند و به راحتی نشکند. ما سعی کرده ایم بهترین قیمت لوله کاروگیت را به شما ارائه دهیم تا هم از کیفیت خوب آنها استفاده کنید و هم هزینه زیادی را متحمل نشوید. لیست قیمت به روز لوله کاروگیت ساوه را در لوله آنلاین میتوانید مشاهده کنید. اگر شما مشتری عزیز می خواهید، خریدی با قیمت زیر بازار و مناسب انجام دهید، باید به نمایندگی های اینترنتی معتبر که در زمینه فروش انواع لوله های کاروگیت فعال می باشند، مراجعه کنید. سایز لوله های کاروگیت و فشار تحمل بار که هم از بعد داخلی و هم از بعد خارجی مورد توجه قرار می گیرد هم بر قیمت این لوله ها تاثیرگذار است.

 

همان طور که در بالا گفتیم لوله های کاروگیت دارای سایزهای متفاوتی هستند که همین اختلاف سایز می تواند بر روی قیمت لوله کاروگیت تاثیر زیادی داشته باشد. قیمت لوله کاروگیت با توجه به پارامترهای متنوعی که هریک به میزان کم یا زیاد بر هزینه نهایی تأثیرگذارند، تعیین میشود. یکی از عوامل دخیل در انتخاب قطر لوله های کاروگیت مقدار جریان سیال عبوری در هر سطح مقطع و یا در هر ثانیه است. 7. جریان سیال: سطح صیقلی لوله داخلی به سیال کمک میکند تا با کمترین اصطکاک ممکن مسیر را طی کند. سطوح داخلی کاملاَ صاف لوله کاروگیت موجب میشود که عبور جریان فاضلاب (که دارای گل و لای و ذرات جامد است)، به راحتی صورت بگیرد. مورد استفاده قرار می گیرد ولی استفاده عمده آن ها در جهان و ایران در لوله های فاضلاب است و به همین دلیل به این مدل از لوله، لوله ی فاضلاب هم گفته می شود. قطعه ایی میانی که دو سر لوله کاروگیت را به هم وصل می کند و توسط واشر EPDM آب بند می شود. روش ساخت این نوع مخزن ها بسیار راحت است و به صورت دست سایز اگر تولید شود به این گونه است.1- انتخاب سایز لوله های کاروگیت(برای مثال لوله کاروگیت سایز 1000) 2- برش ارتفاع لوله به اندازه دلخواه(برای مثال 2 متر) 3- مرحله ی بعدی باید یک طرف لوله را کور کنیم با استفاده از جوش یک سر لوله را جوش میزنیم 4- لوله را در مکان مورد نظر قرار میدهیم و بعد از ان دور تا دور ان را سیمان میریزیم تا خوب در جای خود بی استد5- در اخرین مرحله انتخاب یک دریچه منهول مناسب برای ان است اگر نیار به همین سایز 1000 است از دریچه منهول سایز 80 استفاده میشود.اسانترین راه تولید منهول کاروگیت به این صورت است.

  1. اتصال با کمربند و واشر این روش بیشتر برای اتصال لوله ها در سایز بالا استفاده می شود. لوله کاروگیت 250 میلیمتر : بعد از سایز 200 پرمصرف ترین قطر برای مصرف در شبکه فاضلاب و زهکشی است البته این لوله ها به میزان زیادی مصرف دارد و اصطلاحا لوله 10 اینچ گفته می شود که قطر مفید داخل آن 25 سانتیمتر است. در ادامه به عناوین سایز لوله کاروگیت اشاره می نمائیم. لوله های کاروگیت ۴۰۰ میلیمتر دارای واشری از جنس EPDM میباشد که مقاومت بالایی در مقایسه با انواع مشابه دارد و طول عمر مفید این واشرها تضمین کننده ی اجرای پروژه ی شما در سالهای آینده خواهد شد از اینرو پیشنهاد میگردد هنگام خرید حتما به نوع واشرهای لوله های کاروگیت اشاره فرمایید. 3. سایز لوله های کاروگیت : سایز یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله کاروگیت است که در این جا به برخی از آن ها و همچنین کاربردشان اشاره خواهیم داشت: لوله کاروگیت 110 که بیشتر در فاضلاب های خانگی و غلاف استفاده شده در کابل برق کاربرد دارد. عوامل متعددی در تعیین نهایی قیمت لوله کاروگیت موثر خواهد بود.

 

کالیبراسیون و پرداخت نهایی به طوریکه در طول مراحلِ دو تا پنج، ارزیابی مداوم محصول توسط آزمون های کنترلی صورت می گیرد. منهول کاروگیت : منهول های کاروگیت چیست و چگونه تولید میشود؟ لوله کاروگیت بعد از کنترل کیفی و آزمایشات مختلفی که روی آن انجام شده، از در کارخانه ارسال میشود. همچنین این لوله ها در مواردی که وزن خاک، بالاتر از حد تحمل لوله کاروگیت می باشد یا در کانال های هوای رو یا زیر زمین در فشار کم نیز مناسب می باشند. لوله کاروگیت Pipe : هر قوارۀ لوله با این مشخصات باید بر اساس اطلاعات زیر، به طور واضح نشانه­ گذاری شود: عنوان ASTM F2306؛ اندازۀ اسمی؛ علامت PE، نام تولیدکننده، نام یا نشان تجاری، نشانی کارخانه و تاریخ ساخت. لوله های کاروگیت دارای استاندارد اجباری 9116 هستند که درج علامت استاندارد اطمینان از اینکه مواد اولیه داخل لوله پلی اتیلن خالص باشد را زیاد می کند. در ایران پروژه های زیادی در زمینه ایجاد و توسعه شبکه های فاضلاب و … لوله دوجداره کاروگیت ۲۵۰ : بعد از سایز ۲۰۰ در رده دوم میزان مصرف در شبکه فاضلاب و زهکشی قرار می گیرد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   راه اندازی بک لینک

 

تولید کننده معروف کاروگیت، کارخانه لوله سازی اهواز است که لوله کاروگیت را از سایز 110 تا 2500 میلی متر را تولید میکند. فشار خاک سبب فشرده سازی فضای اطراف لوله شده و در واقع باعث کاهش تنش وارد شده به لوله می شود. لوله پلی اتیلن کاروگیت را به عنوان کانال زیر زمینی شبکه های ثقلی استفاده می کنند. اما نکته جالبتر اینجاست که به عقیدهی تمام کارشناسان، لوله های کاروگیت دارای بی نهایت مزیت هستند! لوله کاروگیت در برابر سایش و مواد شیمیایی بسیار مقاوم است، لولههای پلی اتیلن کاروگیت که بسیار در برابر خوردگی و مواد شیمیایی مقاوم هستند در محیطهای که به مواد دیگر آسیب میرساند بهتر عمل میکنند. لوله های پلی اتیلن در برابر اسیدهای اکسیده، کتونها، هیدروکربنهای معطر، هیدروکربنهای کلردار و برخی از انواع مواد شوینده مقاوم نیستند. با توجه به دهانه های محدود هندهولها، کار ساخت این تجهیزات با بهره گیری از لوله های کاروگیت سایز 400 و 450 انجام میگردد. لوله کاروگیت 200 میلیمتر معادل 8 اینچ انگلیسی بهمراه 250 یکی از پر کاربردترین سایز ها می باشد. البته لوله سایز 160 میلیمتر کاروگیتی، توانایی استفاده در فاضلابهای کمحجم شهری و عملکرد زهکشی را نیز دارد. این منهول ها دقیقا همان ویژگی های لوله های کاروگیت را دارد که باعث محبوبیت این منهول ها نیز میشود.

 

از مهمترین مزایای لوله کارگیت که آن را نسبت به بقیه ی لوله ها متفاوت ساخته زبری کم آن است که باعث می شود در مواردی مانند لوله ی فاضلاب که حاوی مواد جامد است ، مواد در داخل لوله رسوب نکند و همچنین دفع فاضلاب با تولید اسیدسولفوریک همراه است که این لوله ها در برابر اثرات مخرب آن مقاوم هستند. شکل ظاهری لوله کاروگیت متفاوت از دیگر لوله ها است بدین ترتیب که این لوله ها صورت حلقه حلقه و درون آنها صاف و صیقلی است؛ جنس آنها پلی اتیلن می باشد اما دو جداره که در برابر خوردگی و سایش مقاوم هستند و وظیفه انتقال سیالات از نوع اسیدی، بازی، فاضلابی و پساب ها را به عهده دارند . در واقع با این مصالح، سطح رویهی لوله را بپوشانید؛ بدون آنکه هیچگونه خللی در روند هدایت و انتقال سیال بوجود بیاید. لوله پلی اتیلن کاروگیت با توجه به نوع سطح خاک و فشار وارده به سه دسته 16 و 31.5 و 64 کیلو نیوتنی دسته بندی می شوند. از آنجاییکه مقاومت حلقوی تابعی از شکل جداره لوله است، طراحی جداره به صورت مقاطع مستطیل شکل بوده که این باعث افزایش مقاومت حلقوی می شود.

 

دسترسی (Access): بازرس باید به بخش­هایی از کارخانۀ تولیدکننده که درگیر انجام کار بر روی این مشخصات است، دسترسی آزاد داشته باشد. در لوله گذاری های موازی حداقل فاصله بسته به نصف قطر اسمی لوله بزرگتر و در صورت امکان بیشتر از 0.2 متر بدون اقدامات محافظتی خاص باید رعایت شود. استفاده از بتن دور لوله در صورت استفاده حتی تا عمق 10 متر در صورت رعایت دستورالعمل نصب کارخانه ناب زیست نیاز نخواهد بود. مقاومتهای لوله کاروگیت، در فشار 8، 16، 32 و 64 کیلو نیوتن بر متر مربع وجود دارد. از آن جایی که علاوه بر وزن و مواد اولیه به کار رفته در ساخت لوله، استانداردهای لازم هم روی قیمت آن اثر میگذارد، این نوع نسبت به انواع دیگر قیمت بالاتری دارد. البته پیشنهاد میشود جهت اطلاع از بروزترین قیمت لوله کاروگیت و دریافت مشاوره های تخصصی، با کارشناسان فنی شرکت ناب زیست، بزرگترین تولید کننده انواع لوله کاروگیت در خاورمیانه تماس حاصل نمایید. در کنار کارخانههای تولید لوله کاروگیت، که قصد دارند در مقایسه با رقیبان تولید کننده خود، بهترین کیفیت را به دست مشتری برسانند، لوله کاروگیت تبریز قرار گرفته است.