در خلاصه پذیرش کریپتو، افزایش افزایش DeFi و NFT بودیم. علاقه اکنون DAO ها توجه همه را به خود جلب کرده اند.

DAO مخفف غیرمتمرکز سازمان مستقل است. در بالاترین سطح، یک DAO به عنوان مکانیزمی برای جوامع ابتدایی و سازمان ها برای هماهنگی بر مجموعه ای از اهداف مشترک عمل می کند.

DAO ها در حال حل مشکلات اساسی هستند که در حال حاضر “سازمان سنتی” را آذر می دهد.

 

DAOها مدل آنها را برای سازمانها و جوامع ارائه می دهند تا از طریق مالکیت مشترک هماهنگ شوند. آنها می توانند به شرکت های درازمدت ارائه دهنده و همکاری را از طریق سازمان خود ارتقا دهند.

با این حال، DAO ها فقط برای افراد فنی خاص. DAO ها به هر تعداد از مجموعه های متنوعی از شرکت کنندگان اجازه می دهند تا به شیوه ای نیمه غیرقابل اعتماد و با مجوز هماهنگ شوند. این بدون توجه به موقعیت جغرافیایی آنها.

DAOها مشکلات اساسی را حل می کنند که سازمان های سنتی نمی توانند. برای اینکه اکوسیستم DAO رشد کند، باید غیر فنی را تشویق کنیم مردم برای مشارکت و پیوستن به جنبش هماهنگی غیرمتمرکز.

تفاوت‌های بین DAO و ساختارهای تجاری سنتی

DAO ها هنوز جایگزین سازمان های سنتی نشده اند. در عوض، آنها راه حلی برای ساختار و اداره کسب و کار شما ارائه دهنده می دهند.

در مقابل، شروع یک DAO یک فرآیند بسیار کمتر است. تشکیل DAO مستلزم کدگذاری دستورالعمل‌های شما در قراردادهای هوشمند است، از جمله مواردی مانند خزانه‌داری، رای دادن شیوه‌ها و قوانین. سپس این قراردادهای هوشمند توسط همه اعضای DAO شما شفاف و قابل مشاهده می‌مانند.

کسب‌وکارهای سنتی از طریق پرونده‌های دولتی شکل می‌گیرند، در حالی که DAO از طریق قراردادهای هوشمند در زنجیره بلوکی تشکیل می‌شوند.

این مرحله را برای درک اینکه چرا مفهوم سازی عملکرد یک DAO به دانش فنی نیاز دارد، تنظیم می کند. با این حال، در واقع شرکت در DAO بسیار ساده تر است.

موانع ورود افراد غیر فنی به DAO

شرکت در یک DAO متکی بر پشته فناوری مشابه است که می تواند برای خیلی آشنا باشد، مانند Twitter، Telegram، Discord، Medium، ایمیل‌ها و غیره

اگرچه بیشتر ارتباطات درون یک DAO در برنامه‌های کاربردی آشنا اتفاق می‌افتد، مکانیزم عملکرد DAO از طریق قراردادهای هوشمند روی بلوک چین زندگی می‌کند، بنابراین با قراردادهای هوشمند برای همه افراد ضروری است.

برای طراحان، نویسندگان، هنرمندان و دیگران، پیوستن به DAO ممکن است اولین باری باشد که با فناوری‌های رمزنگاری یا Web3 می‌شود.

اعضای غیر فنی باید مقداری ارز دیجیتال داشته باشند، یک کیف پول رمزنگاری راه اندازی و اجرای عملیات مبادله و اجرای تراکنش ها برای اجرای اولیه به یک DAO.

مشارکت مستمر به نوشتن، اجرا و رای دادن به پیشنهادها دارد. بنابراین، باید بر روی توانمندسازی اعضای جدید برای این مهارت ها بسازید.

جریان کار در یک DAO با یک سازمان سنتی متفاوت است، بنابراین اسنادی را ایجاد می‌کند که هر شخص غیر فنی از آن پیروی برای گسترش عضویت فراتر از بومی‌های رمزنگاری بسیار مهم است.

در مقایسه با کسب‌وکارهای سنتی، DAOها در سطح جهانی برای هر کسی که اینترنت و کیف پول رمزنگاری دارند، شامل می‌شوند. این فرصت های روز را باز می کند.

ما باید DAOها را شامل پیوستن و مشارکت کنیم. در این مرحله در توسعه DAO، ساخت و بهره برداری بسیار مهم است تا آن متخصصان غیر فنی مهارت های خود را ارائه دهند، به DAO بپیوندند و برای کار خود دستمزد دریافت کنند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهنمای انتخاب برخی لوازم برقی پرکاربرد در هر آشپزخانه

نقش برای یک فرد غیر فنی در یک DAO

از طراحان گرفته تا نویسندگان گرفته تا تصویرگران، نوازندگان و غیره، افراد خلاق در Web3 به طور کلی و به طور خاص در DAO ها رشد می کنند.

DAO ها فضا را برای ابتکارات جدید و خلاقانه برای طراحی شیوه های جدید که برای یک جامعه غیرمتمرکز کار می کنند می سازند.

سازمانهای سنتی تحت فرآیندهای بوروکراتیک عمل می‌کنند. اینجاست که پروژه‌ها یک خط لوله از پیش تعیین‌شده را طی می‌کنند و از طریق یک سری بررسی‌ها و بررسی‌های نظارتی پیش می‌روند.

در مقایسه، تصمیمات در DAO ها از طریق مکانیسم های رای گیری و جماع ساده می شوند.

کار در داخل یک DAO می‌تواند به سرعت اتفاق بیفتد زیرا نوآوری‌ها در کریپتو فرصتهای ایجاد می‌کنند. بنابراین، اگر یک پروژه DAO یا شغلی باید انجام شود، می‌تواند جایزه/فهرست برای آن کار به همراه مبلغی که باید پرداخت شود ارسال شود. سپس یکی از اعضا می تواند با انجام کار انجام کند.

بعد از اینکه کار انجام شود، آن را به DAO ارسال کنید، پس از آن می‌توان به صورت کریپتو پول دریافت کرد. این می‌تواند هر نوع کاری باشد، از ویرایش ویدئو، نوشتن، طراحی، خرید نقش‌های دیگری که هر کسب و کاری برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد، گرفته شود.

فضای کریپتو به سرعت حرکت می کند. عملکرد به عنوان یک DAO به یک پروژه اجازه می دهد تا یک نیاز را شناسایی کند و سپس به سرعت و یکپارچه آن نیاز را دریافت کند. آن‌ها می‌توانند با ارز دیجیتال برای کارشان پاداش دهند، و به طور همزیستی به همه طرف‌ها انگیزه بدهند.

جای تعجب نیست که فضای کریپتو با هنرهای مرزی، الگوهای رفتاری خلاقانه و اشکال جدید داستان سرایی رشد می کند.

DAOها در حال ایجاد مکانیسم‌هایی برای دادن به این نوع کارها هستند و از هنر و رسانه‌های دیگر برای توضیح در فضای کریپتو استفاده می‌کنند، و اعضای غیر فنی فراگیر بیشتر به آن ملحق می‌شوند.

بیایید افراد غیر فنی را ترمیم کنیم به یک DAO بپیوندند

مراحلی وجود دارد که هر DAO می تواند برای اطمینان از داشتن یک نقطه ورود افراد غیر فنی انجام دهد. راه های بی شماری برای رشد پایدار غیر فنی وجود دارد. این موارد عبارتند از:

یادگیری نحوه هماهنگ کردن کارها در DAO به طوری که سازمانها به طور منظم رشد کنند، یک کار چالش برانگیز اما نیاز است.

جایی که DAO هدایت می شوند

 

https://hoseinifinance.com/blog/financial-markets/bourse-education/

برای کمک به گسترش هدف از هدف، مأموریت و هدف به عنوان یک گروه، به اعضای غیر فنی در DAO نیاز است. بنابراین، درگیر کردن افراد غیر فنی به اندازه ظرفیت های فنی مهم است.

تنوع نقطه قوت DAO است و غیرفنی به همان اندازه ارزشمند و مورد نیاز هستند، پرداخت می شود. بیشتر افراد فنی پایه را ساخته اند. با این حال، برای دستیابی به پتانسیل کامل DAO ها همه ما را با هم می برد.

ما به افراد غیر فنی نیاز داریم که در DAO شرکت کنند، یا در خطر تبدیل شدن به اتاق پژواک با همان چند صدا هستیم.