شرایط خوب زندگی، تحصیل و کار در کشور آذربایجان از یک طرف و از طرفی نزدیک بودن فرهنگ کشور آذربایجان به فرهنگ ایران باعث شده که هرساله تعداد زیادی از هم وطنانمان برای مهاجرت به آذربایجان اقدام کنند. هزینه تحصیل پایین در آذربایجان نسبت به کشورهای اروپایی، بالا بودن سطح رفاه و درآمد در این کشور از جمله عواملی است که این کشور نظر مهاجران خارجی را به خود جلب کرده است. برای مهاجرت به آذربایجان در ابتدا باید با روش‌های مختلف مهاجرت به این کشور که شامل مهاجرت تحصیلی به آذربایجان، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج و تولد می‌شود آشنا شوید. هر کدام از روش‌های نام برده شده دارای قوانین و شرایط خاص خود هستند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا هریک از روش های اقامت اذربایجان و یا مهاجرت به آذربایجان را به طور کامل و مفصل بررسی کنیم.

شرایط عمومی کشور آذربایجان

کشور آذربایجان که به عنوان پلی میان شرق و غرب محسوب می‌شود بنا به دلایل فراوانی به یکی از مقصدهای مهم مهاجرت افراد تبدیل شده است. از دلایل مهاجرت ایرانیان به این کشور غنی و نفت خیز جهان می‌توان به مجاورت و نزدیکی جغرافیایی، پایین بودن هزینه‌های زندگی، جاذبه‌های زیبای تاریخی و طبیعی و شباهت فرهنگ و آداب و رسوم و تا حدودی زبان مشترک با بخشی از کشور ایران اشاره کرد. اگر چه در کنار همه این دلایل مهم نمی توان از زیبایی مسحورکننده سواحل زیبای دریای خزر در شهر باکو به سادگی گذشت.

 

جمهوری آذربایجان دارای 9.6 میلیون جمعیت است و مساحتی حدود 86.60 کیلومتر مربع دارد که یکی از همسایه‌های شمالی کشور ایران است. کشور آذربایجان در قاره آسیا و در منطقه قفقاز واقع شده است و با کشورهای روسیه، گرجستان و ارمنستان همسایه است. پایتخت جمهوری آذربایجان شهر زیبا باکو و زبان مردم این کشور ترکی است؛ البته به زبان‌های آذری و روسی نیز در این کشور صحبت می‌شود. واحد پول کشور آذربایجان منات و حدود 89 درصد از مردم این کشور مسلمان‌اند.

 

فرهنگ مردم کشور آذربایجان

کشور آذربایجان به دلیل نزدیکی جغرافیایی به کشور ایرانی دارای شباهت زیادی از نظر فرهنگ و مذهب به کشور ما است. کشور آذربایجان دارای فرهنگ غنی و آداب و رسوم فراوانی است. کشور آذربایجان دارای تنوع مذهبی است و از انواع مذاهب مانند زرتشت، اسلام، مسیحی، ارتودوکس یهودی و غیره تشکیل شده است. تنوع مذهب در آذربایجان نشان می‌دهد که در این کشور آزادی مذهب وجود دارد. رفتار و برخورد شهروندان این کشور بسیار صمیمی و مهمان نوازانه است. عموم مردم کشور آذربایجان افرادی ساده هستند و در خانه‌های کوچک و ساده زندگی می‌کنند.

 

فرهنگ غذایی کشور آذربایجان تا حد زیادی مانند کشور ایران است به همین دلیل شما با مهاجرت به این کشور در زمینه غذا به مشکلی بر نخواهید خورد. این کشور دارای استان‌های متعددی است و هر استان دارای غذای سنتی و محلی خاص خود است. مردمان آذربایجان دست پخت‌های خوبی دارند و غذاهای متنوعی را در اختیار توریستان و مهاجران قرار می‌دهند‌. خانواده در کشور آذربایجان بسیار مهم است و ارتباط قوی بین اعضای خانواده در این کشور وجود دارد. احترام به بزرگان و سالمندان نیز بسیار با اهمیت است.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عصاره قهوه سبز

 

آمار و رضایت مهاجران به آذربایجان

راه های مهاجرت ایرانی ها به خارج از کشور از جمله آذربایجان متفاوت است و ممکن است هر شخصی روش خاصی را برای مهاجرت انتخاب کتد. مهاجرت به کشور آذربایجان با توجه به مردم خون گرم این کشور می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد. مردم کشور آذربایجان مسلمان هستند و فرهنگ و مذهب بسیار مشابه با کشور ایران دارند به همین دللی زندگی برای ایرانیان در این کشور می‌تواند گزینه خوبی باشد. مردم کشور آذربایجان به زبان ترکی صحبت می‌کنند ولی برخی از آن‌ها توانایی صحبت به زبان فارسی را نیز دارند. اقتصاد کشور آذربایجان در سال‌های گذشته رشد زیادی کرده و منجر به بالا رفتن قدرت خرید مردم شده است؛ به همین دلیل رضایت مهاجران نیز افزایش یافته است. طبق آمار ارائه داده شده مهاجرت به آذربایجان از طریق سرمایه گذاری بخصوص در زمینه راه اندازی و ثبت شرکت با رضایت بیش از 70 درصد همراه بوده است. بعد از سرمایه گذاری در آذربایجان، تحصیل در این کشور بالاترین درصد رضایت را به همراه داشته است که بیش از 60 درصد بوده است.

مهاجرت به آذربایجان از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی به آذربایجان پر متقاضی‌ترین روش مهاجرت به کشور آذربایجان است و دانشجویان را در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌پذیرد. سیستم آموزشی کشور آذربایجان مشابه سیستم‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی طراحی شده است و مدارک تحصیلی که دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌دهند در بیش از 50 کشور دنیا معتبر است. به دلیل موقعیت جغرافیایی کشور آذربایجان که بین دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است دانشجویان زیادی از اروپا و آسیا به دنبال تحصیل در این کشور هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های برتر تحصیل در مجارستان امکان تحصیل به زبان انگلیسی است؛ معمولا مدارک تحصیلی که به زبان انگلیسی ارائه داده می‌شوند در کشورهایی بیشتری در جهان معتبر است.

 

اعزام دانشجو به کشور آذربایجان نیاز به مدارک و شرایطی دارد که اگر می‌خواهید با بیشترین سرعت ممکن اتفاق بیوفتد می‌توانید از سایت مهاجرتی و اقامتی نیولند کمک بگیرید. نیولند هر ساله دانشجویان زیادی را به کشورهای برتری مانند آذربایجان اعزام می‌کند. همان طور که گفته شد هزینه‌های پایین زندگی و تحصیل و نزدیک بودن فرهنگ و مکان آن به کشور ایران دانشجویان زیادی را به کشور آذربایجان جذب می‌کند. برای دریافت ویزای تحصیل در آذربایجان و تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در آذربایجان در ابتدا باید از دانشگاه مورد نظر پذیرش دریافت کنید. زمان پذیرش در دانشگاه های کشور آذربایجان برای سال 2022 از 24 آگوست 2022 شروع می شود و تا 30 سپتامبر 2022 ادامه خواهد داشت.