فصل تابستون بهترین زمان واسه سفرهای کوتاه، پیک خوب و کمپینگه و خیلی از مردم در این روزای گرم بهتر می دونن به مناطق ییلاقی و خنک سفر کرده و چند روزی در اون جا اقامت داشته باشن.

اگه شمام جزو همین افراد هستین و چادر زدن در جنگل رو دوست دارین یا آخر هفته ها به صورت یه روزه به دور و بر شهر رفته و پیک خوب می کنین، بد نیس با بعضی ترفندهایی آشنا شید که آشپزی، استراحت و خواب رو در بیرون از خونه براتون آسون کردن می کنن. به طور مثال، اگه در نظر دارین واسه صبحونه نیمرو یا املت بخورین، واسه اینکه تخم مرغ رو راحت حمل کرده و سالم به مقصد برسونین، بهتره اونا رو شکسته و درون یه شیشه در بسته با خود حمل کنین.

واسه آشنایی با بقیه ترفندهای کمپینگ در ادامه با ما همراه باشین.

وقتی بیرون از خونه و در دل طبیعت هستین، حشرات زیادی روی لباس، پتو، زیرانداز و درون چادر مسافرتی مشاهده می کنین. واسه اینکه به راحت ترین روش از دست همه اونا خلاص شید، فقط کافیه از رولای چسبی استفاده کنین.
این رولا که واسه زودن پرز از روی لباس کاربرد دارن رو موقع پیک خوب با خود ببرین و به عنوان شکارکننده حشرات از اون بهره بگیرین.

اگه می خواید املت یا تخم مرغ واسه صبحونه یا ناهار بخورین، واسه اطمینان از نشکستن تخم مرغا در طول راه، بهترین کار اینه که اونا رو در خونه شکسته و محتویاتشان رو رون شیشه در بسته بریزین.

اگه نمی خواین تیوپ خمیر دندون رو با خود حمل کنین، یکی از بهترین ترفندها اینه که نقطه های خمیردندانی بسازین. یعنی روی یه کیسه پلاستیکی تمیز، مقداری خمیر دندون با فاصله از هم بذارین. بعد اجاز ه بدین خشک شن.
در آخر، اونا رو درون کیسه های ضدآب ریخته و واسه هر بار مصرف یکی از اونا رو وردارین.

با مالیدن مقداری پارافین، موم یا واکس روی کفشا از خیس شدن اونا پیشگیری می کنین.

واسه کمپای چند روزه، اگه می خواین تیغ ریش تراشی خود رو همراهتون وردارین، بهتره سر اونو با به کار گیری گیره کاغذ بپوشونین.

واسه وقتی که ژل آتیش زا ندارین، می تونین پنبه رو به وازلین آغشته کرده و همراه خود داشته باشین تا به کمک اونا، آتیش رو روشن کنین.

وقتی در دل جنگل چادر زده این، شب، هنگام خواب، کفشای خود رو درون سبد بذارین تا حشرات به داخل اونا راه پیدا نکنن.

در صورت اقامت چند روزه در جنگل می تونین از راه زیر واسه ساخت سیستم شست‌وشوی راحت دست و صورت بهره بگیرین.
دبه صابون مایع یا مایع ظرفشوئی رو خالی کرده، بشوئید و بعد خشک کنین. با به کار گیری طناب کشی، یه نگهداره دستمال هوله ای رو به دیواره دبه وصل کنین. یه رول دستمال درون میله گذاشت و دبه رو هم با آب تمیز پر کنین.

این مطلب را هم از دست ندهید :    انواع مدل های گن فاجات

اگه در نظر دارین با فرزندان خردسال خود چند روزی در جنگل کمپ بزنین، واسه اینکه موجبات سرگرمی اونو جفت و جور کرده و از امنیتشان مطمئن شید، می تونین کیسه ای واسه پیدا کردن بعضی گیاهان و یا دورریزها براشون درست کنین. به این صورت که از اینترنت، عکس کاج، برگ درخت کاج، فندق، قوطی نوشابه، درب شیشه نوشابه، سکه، گل، سنگ یا .. رو پیدا کرده و پرینت بگیرین. بعد این تصاویر رو روی کیسه بچسبونین. در طول اقامت در جنگل، از کودک خود بخواین در فاصله نه خیلی دور از چادر، اقلامی که عکسشون روی کیسه هست رو پیدا کرده و درون اون بریزن.

جا کفشیای دیواری (شفاف)، یکی از بهترین گزینه ها واسه نگهداری و سازمان دهی وسایل و وسیله آشپزی در چادر مسافرتی هستن.

با به کار گیری کاغذای مافین و کاپ کیک یا فویل، روی لیوانای خود ا بپوشونین تا حشرات داخل اونا وارد نشن.

اگه درختی که در نزدیکی کمپ شما قرار داره، شاخه ای واسه آویختن لباس و وسایل نداره، خودتون با به کار گیری چوب و طناب، چوب رختی بسازین.

از قوطیای پلاستیکی می تونین واسه خشک تمیز نگه داشتن دستمال کاغذی استفاده کنین.

واسه وقتی که می خواین از صبح تا شب بیرون بوده و پیک خوب کنین یا کمپ بزنین، بهترین ایده واسه صبحونه گرم اینه که مایه پنکیک رو در خونه آماده کنین. اونا رو درون کیسه های پلاستیکی کلفت بریزین. انتهای کیسه رو سفت ببندین.
وقتی زمان پخت صبحونه فرا رسید، فقط کافیه روغن رو در تابه گرم کرده و پنکیکا رو سرخ کنین. به همین راحتی!
واسه اطمینان از خراب نشدن مایه در اثر گرما، بد نیس اونا رو درون کلمن یخ بذارین.